انواع کاغذ های عکاسی:


١-    کاغذ مات یا لاستر(luster): میزان تراکم نیترات نقره موجود در این کاغذ 50 درصد میباشد بافت این کاغذ صاف و یک دست است و همانطور که از اسم آن پیداست عکس بر روی آن مات می باشد ،در مقابل نور از خود انعکاس ندارد و دارای بافت نرم و ماسه ای، شبیه بافتِ پارچه مخمل میباشد.این کاغذ جهت چاپ همه نوع عکس از عکس پرسنلی ، موبایل ، خبری تا عکس های حرفه ای گرفته استفاده می شو د ، کیفیت چاپ به نسب قیمت بسیار خوب و ماندگاری و دوام بالا وبسیار همه گیر است.


 

 

٢-    کاغذ سیلک (Silk) : این کاغذ یک کاغذ حرفه ای جهت چاپ عکس می باشد، میزان تراکم نقره در این کاغذ بسیار بالا بوده 85 درصد و هنگام لمس آن زبری و بافت مشخص و قابل لمس می باشد ، کیفیت عکس هنگام چاپ بر روی این کاغذ بسیار بالا و قابل قبول می باشد، از مهمترین  مشخصه این کاغذ این می باشد که اثر انگشت بر روی آن به جای نمی ماند و نسبت به کاغد مات ضخیم تر و محکم تر می باشد و اسیب پذیری این کاغذ ار تمام کاغذ های عکاسی کمتر می باشد ، جهت چاپ عکس این کاغذ توصیه میشود زیرا نسبت به قیمت و کیفیت مرقون به صرفه میباشد.
         

 

٣-    کاغذ براق (Glossery) : این کاغذ  همانطور که از اسمش پیداست  براق می باشد ، میزان ترکم نقره در این کاغذ 60 در صد می باشد و براق و شفاف است ، این کاغذ جهت  چاپ عکس های که دارای رنگ های متنوع و شاد می باشند توصیه می گردد ، آسیب پذیری این کاغذ به مراتب بیشتر از مات است و رنگ ها در آن روشن تر و شفاف تر به نظر می رسند ، ضمنا عکس هایی که از کیفیت پایینی برخوردار هستند این کاغذ تا حدی نویز های تصویر را پوشش می دهد. در این مدل از کاغذ ها شفافیت بصری برای مشاهده عکس بیشتر میشود ولی مقاومت عکس پایین تر است که البته به امرِ نگهداری مربوط میشود.

 

 

٤-    کاغذ پریل(Peral) :   این کاغذ محصول شرکت فوجی می باشد و مقدار تراکم نقره در این کاغذ از براق بیشتر(80 درصد ) می باشد ، این کاغذ یکی از کاغذ های حر فه ای و تخصصی عکاسی می باشد ، چاپ در این نوع کاغذ بسیار زیبا جلوه می کند زیرا دارای بیس نقره ای می باشد  نقره ای می باشد. بسیار شبیه کاغذ براق است ولی از نظر مقاومت و کیفیت در درجه بالاتری قرار دارد و به دلیل نوع کاغذ و مقدار مشخص نقره دارای درخشندگیِ خاصی میباشد. از کاغذ براق خیلی محکم تر و با دوام تر می باشد.

 

 

تمامی متریال(material) به کار برده شده در چاپ عکس به صورت انحصاری و بعضاً وارداتی میباشد و مجموعه سهند کیفیت محصولات خود را تضمین میکند. (شما عزیزان میتوانید در صورت عدم رضایت از محصولات ما تا ٧ روز آنها را عودت داده و مبلغ خود را دریافت کنید)