چاپ عکس روی تخته شاسی

 

خب جا داره تشکر کنم از شما عزیزان که همیشه در کنار ما بودید و مارو همیشه شرمنده میکنید با حمایت هاتون.

بریم سراغ بحث اصلیمون که نحوه چاپ عکس روی تخته شاسی هستش و دلیلش هم اینه که خیلی سوال در این مورد داشتیم که میگن چطور روی چوب چاپ میکنید؟ چطور اینقد واضح در میاد؟ و چه دستگاهی داره؟ واز اینجور سوال ها که وظیفه خودم دونستم تا کلاً داستان این تخته شاسی رو روایت کنم تا ببینیم چی هستش اصلاً.

کلاً چوب ماده ایِ که همیشه به خاطر ویژگی هایی که داره مورد توجه و استفاده قرار میگیره چون خب سبکِ ، مقاومِ ، شیکِ و راحت شکل میگیره و ...به خاطر همین ویژگی ها هم بوده که دوران گذشته روی چوب کنده کاری میکردن و اشکال و خط های مختلفی رو روی اون ها مینگاشتن و از اون ها بهره میبردن و از همون جا بود که چاپ روی چوب شروع شد.همون کنده کاری هایِ بی معنی به نظور انتقال اطلاعات به روی لوح های چوبی بوده که خودش یه نوع چاپ محسوب میشه و البته سنگ و لوح گلی و فلزی هم بوده که بعداً اومده که کار با اونا نداریم.

پس چاپ روی چوب از قدیم بوده و حالا شکل مدرن تری به خودش گرفته. البته امروزه به چند روش مختلف بسته به ایده و طرح و سلیقه های مختلف روی چوب طرح میزنن که بهترین و راحت ترینشون همین تخته شاسی هستش.

تخته شاسی چی هست؟ تخته شاسی کلاً یه ورقه MDF هستش که یه طرفش آغشته به چسبه و در طرف دیگه دو تا جای میخ یا آویز داره. نحوه ساخت تخته شاسی خام؟ هم براتون بگم اینه که یه صفحه MDF میگیرین و حواستون باشه سطحش صیقلی باشه، بعد یه طرفشو چسب دوطرفه میزنین و رو طرف دومش هم جای میخ رو درست میکنید و دورشم نوار رنگی میزنید و کلاً این شد تخته شاسیِ خامِ شما.

حالا میریم سراغ قسمت اصلی یعنی همون چاپ عکس روی تخته شاسی که همه منتظرش بودن:

برای چاپ روی تخته شاسی اول یه تخته شاسی خام نیاز داریم، بعد باید عکسی که میخوایم روی اون باشه رو به طور مجزا چاپ کنیم. که این عکس رو فقط باید روی کاغذ کوتدگرم بالا چاپ کنیم تا یه خورده ضخیم تر بشه (داخل پرانتز بگم که با کاغذ های عادی هم میشهcool) خب حالا که هم عکس رو داریم هم تخته شاسی رو باید محافظ چسب رو جدا کنیم و عکس رو آروم آروم روی شاسی بچسبونیم. فقط باید حواستون باشه که هوا نگیره اصلاً فک کنید دارید از این محافظ ها روی گوشیتون میچسبونید، دقیقاً به همون ظرافت. دیگه از فرآیند چاپ عکس روی تخته شاسی هم آگاهی کامل دارید.

کلاً استفاده از تخته شاسی برای خانواده ها و ثبت خاطرات خودتونه. به این صورت که میتونید خاطره هاتونو به دیوار بزنید،که البته ما هم الان این کارو به صورت آنلاین واستون انجام میدیم ینی چاپ آنلاین تخته شاسی و چاپ آنلاین عکس و آلبوم و اینارو داریم ولی نا گفته نماند که تو حوضه اداری و تبلیغات هم تخته شاسی جای خودشو پیدا کرده و روز به روز داره تو صنعتِ دکوراسیون داخلی به مهره تاثیر گذارتری تبدیل میشه.

اینم از داستان تخته شاسی و کلاً چاپ عکس روی تخته شاسی و دستِ شما هم درد نکنه خوندید و بازم منتظر کامنت ها و نظراتتون هستم. پیج اینستا و تلگرام هم که همه جای سایت هست.