شما به عنوان یک عکاس باید بدانید که هر مدل عکس باید چگونه و از چه زاویه ای گرفته شود تا آن عکس یک عکس عالی شود.
مهمترین بخش در عکاسی پرتره نیز زاویه بدن سوژه و زاویه عکاسی شما می باشد, شما باید به عنوان یک عکاس ماهر این را بدانید که نوع پوشش و وضع ظاهری سوژه بسیار مهم است که مسعولیت عنوان کردن این موارد با شماست چون سوژه به شما اعتماد کرده و تمامی نکات شما را گوش می دهد تا بهترین عکس از اون گرفته شود.
این نکته را حتما به یاد داشته باشید که تنظیمات دوربین را رو تنظیمات مناسب عکاسی پرتره قرار دهید و بعد به سوژه خود ژست دهید و عکاسی راشروع نمایید.

زاویه بدن در عکاسی پرتره

با انتقال وزن عکس بهتری بگیریم

هیچگاه سعی نکنید در حالی از سوژه خود عکاسی کنید که وزن آن به شکل مساوی رو دو پایش تقسیم شده حتما به بدن او زاویه دهید و سعی کنید وزن او را نسبت به زاویه عکاسی خود به سمت راست یا چپ بدنش انتقال دهید و یا بهتر بگویم او به شکل زاویه دار بایستد به شکلی که بدن او به شکل S شود .
از سوژه خود بخواهید در این نوع عکاسی کمی رو به جلو خم شود و کمی به سرش زاویه دهد تا عکس شما بیش از پیش زیبا شود.

زاویه بدن در عکاسی پرتره

ژست نشسته در عکاسی پرتره

اولین کاری که باید بکنید این است که از سوژه  بخواهید روی لبه یک صندلی بنشیند. آن‌ها نباید خیلی راحت بنشینند زیرا این کار باعث می‌شود آن‌ها رو به عقب خم شوند. با این که این ژست، ژست خیلی خوبی برای عکاسی پرتره نیست، در صورتی که عکس را کراپ کنید می‌توانید عکس خیلی خوبی بگیرید.
پس از اینکه مدل را روی صندلی قرار دادید، از او بخواهید دست‌های خودش را روی زانوهایش قرار دهد. دست‌ها می‌توانند به صورت ضربدری یا ساده قرار گیرند. هر دو حالت را امتحان کنید تا بهترین حالت ممکن را پیدا کنید. می‌توانید از مدل خودتان بخواهید کمی صورتش را به سمت راست یا چپ بچرخاند. به یاد داشته باشید که این عکس‌ها باید به صورت کلوزآپ گرفته شوند و بیشتر تمرکز روی چشم‌ها و لبخند سوژه باشد.

زاویه بدن در عکاسی پرتره


همه افراد از یک زاویه بهتر از زاویه دیگر دیده می‌شوند. این موضوع معمولا با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شود و به همین خاطر همیشه باید هم از سمت راست و هم از سمت چپ از سوژه خودتان عکاسی کنید.

هنگامی که از سوژه عکاسی می‌کنید همیشه به یاد داشته باشید که از دو طرف از او عکاسی کنید. تا زمانی که بتوانید فقط با نگاه کردن به پیش نمایش عکس از داخل دوربین زاویه خوب سوژه را تشخیص دهید، شما باید به این کار ادامه دهید و برای هر ژست یک بار از سمت راست و یکبار از سمت چپ از او عکاسی کنید.
یکی از قوانینی که همیشه باید به خاطر داشته باشید این است که از سوژه بخواهید یکی از شانه‌های خودش را به سمت شما خم کند و وزن خودش را هم روی پای عقب بیاندازد. این کار باعث می‎شود سوژه لاغرتر به نظر برسد. بهترین راه برای پیشرفت این است که تمرین کنید تا ببینید چه ژست و زاویه‌ای برای گرفتن پرتره‌های بهتر از سوژه مناسب است. تمام عکس‌های استفاده شده در این مقاله داخل استودیو و به کمک یک لنز ۵۰ میلیمتر، پس زمینه سفید و فلاش گرفته شده‌اند.