از آن لحظه که دنیای دیجیتال وارد زندگی ما شد , جزابیت های خود را برای ما آشکار کرد. پیش از آن هرگز عکس گرفت به این سادگی نبود , در کم تر از چند ثانیه عکس گرفته می شود و چند صد یا چندین هزار نفر به اشتراک گذاشته می شود.
در حالی که چاپ کردن این عکس ها بسیار آسانتر  و حتی اقتصادی تر از گذشته می باشد اما چاپ عکس روی کاغذ دیگر از اولویت های ما نیست.

به راستی چرا اینگونه شده ؟

با صرف نظر از این موضوع که چاپ عکس به تنهایی کافیست یا چاپ عکس روی شاسی  یا چاپ آنلاین تخته شاسی بهتر است , در این مطلب به شما توضیح خواهیم داد که چرا باید عکس های خود را چاپ کنیم .
کاغذ , راهی برای حفظ یک عکس که شاید دیجیتال نباشد اما دوام بیشتر ی دارد. اهمیتی ندارد  که عکاسی از نوع آنالوگ یا دیجیتال باشد آنچه اهمیت دارد پیدا کردن راهی مطمئن برای حفظ و نگه داری عکس هاست یا بهتر جای عکی بگوییم خاطراتمان.
یک عکاس آنالوگ خوب می داند که پروسه تولید عکس وی برای کامل شدن نیازمند چاپ عکس روی کاغذ می باشد , گویی تا پیش از آمدن عکس وی روی کاغذ کار ناتمتم به نظر می رسد.

چرا باید عکس های خود را چاپ کنیم
حال آن فردی که عکاسی دیجیتال را به آنالوگ ترجیح می دهد ریسک پاک شدن عکس هایش از روی کارت حافظه همیشه با اوست و یا اگر عکس ها را در شبکه های اجتماعی منتشر کند شاید عکس هایش به دست فراموشی سپرده شوند.
چاپ کردن عکس ها امکان نگه داری مطمئن و آسان عکس ها را برای ما فراهم می سازد .  شاید در ذهنتان به این موضوع بیندیشید که کاغذ نیز در معرض آسیب های زیادی می باشد , ممکن است پاره شود یا بسوزد اما آن چه که مبرهن می باشد این است که کاغذ بسیار کمتر از یک هارد دیسک و یا کامپیوتر در معرض آسیب می باشد و دوام آن بیش از این هاست.

در طول سالیان فرمت های عکس دیجیتال  و یا ابزار های نگه داری دیجیتال  یک عکس دست خوش تغییرات زیادی است. برای اطمینان خاطر از دسترس بودن عکس ها بایستی همواره به روز بود در غیر این صورت کار مشکل می شود. دور نیست زمانی که از فلاپی ها , عارد دیسک های بسیار حجیم ,  CDیا  DVDبرای نگه داری عکس ها استفاده می شد و این روز ها بتدریج این ابزار ها منسوخ و به دست فراموشی سپرده شده اند.
نکته دیگر در رابطه با اینگونه نگهداری ها برق است . بله برق , بدون وجود برق آن کامپیوتر یا موبایل یا تبلت به جعبه ای بی خاصیت تبدیل خواهند شد . این در حالیست که عکس های چاپ شده روی کاغذ هر لحظه در اختیار شماست و میتوانید از نگاه کردن به آن لذت ببرید . می توانید مطمئن باشد که سال های  سال عکس های شما با همان کیفیت روز اول روی کاغذ در اختیار شماست و در جعبه های دیجیتال که کلید آن های را سال هاست گم کرده اید از دسترس شما دور نشده است.

چرا باید عکس های خود را چاپ کنیم
چاپ کردن عکس ها روش تاثیر گذار تر برای به اشتراک گذاشتن لحظات شما می باشد.
هر روز با باز کردن شبکه هیا اجتماعیمان در معرض نگاه کردن به صد ها عکس که در دنیای دیجیتال به اشتراک گذاشته می شود هستیم , اما در پایان روز چه تعداد از آن ها در خاطرمان مانده است ؟ حقیقت این است که ما عکس های زیادی در طول روز می بینم اما آنطور که باید آن ها را مشاهده نمی کنیم.
آنچه واضح است چشمان ما عکس هایی را که بروی کاغذ چاپ شده است را بیشتر می پسندد و ذهن ما از دیدین آن بیشتر لذت می برد درست مثل کتابی که از روی صفحات کاغذ خوانده شود بیشتر بر دل می نشیند تا این که از روی نمایشگر کامپیوتر.
نگاه کردن عکس های خانوادگی روی صفحه مانیتور هیچ گاه لذتی را که در دست گرفتن این عکس ها و لمس کردن شان  می دهد را نمیتواند داشته باشد. آن زمان که یک عکس را به دیوار محل زندگی و یا محل کار خود می آویزید هر روز از دیدنش غرق لذت خواهید شد.
حال که به این موضوع رسیدیم که چاپ کردن عکس ها بسیار  مفید تر از نگداشتن آن ها به صورت دیجیتال است این سوال ایجاد می شود که آن ها را به چه شکل چاپ کنیم ؟ چاپ عکس عادی یا چاپ عکس روی شاسی یا به شکل آلبوم دیجیتال ؟ این موضوع یک موضوع سلیقه ای می باشد که ما در لابراتوار سهند برای تمامی سلیقه ها محصولات مخصوص داریم.
مثلا چاپ روی شاسی یکی از پر فروش ترین و پرطرفدار ترین محصولات ماست که روند کار آن اینگونه است که ما پس از دریافت عکس از شما عزیزان آن را چاپ کرده و بر روی تخته شاسی خام می چسبانیم .
چاپ روی تخته شاسی به دلیل استحکام بالا و ضد آب بودن آن می تواند گزینه بسیار مناسبی برای نگه داری تمیز عکس ها با کمترین ضریب آسیب پذیری باشد لابراتوار سهند تمامی تلاش خود را کرده تا با تولید تخته شاسی از مواد اولیه درجه یک کیفیت این محصول را بالا ببرد تا در نهایت فرایند چاپ شاسی بدون نقص انجام شود.