همانطور که می دانید در سال های اخیر کمپانی های سازنده تلفن همراه توجه ویژه ای به دوربین های گوشی های هوشمند دارند و هر سال سعی می کنند که دوربین ها را هم با کیفیت تر درست کنند هم امکانات جدید تری به آن ها اضافه کنند.
البته اینکه کدام گوشی دوربین بهتری دارد از قدیم بین طرفداران تلفن همراه بحث بزرگی بوده که هیچ کدام هم به نتیجه نرسید ولی خوب در حال حاضر تمامی برند های تلفن همراه در حال بهبود دوربین محصولات خود هستند و انصافا هم می توان گفت که در حال حاضر دوربین های گوشی های هوشمند می توانند با دوربین های حرفه ای عکاسی رقابت کنند حتی شاید گاهی بهتر نیز باشند.
حال از بحث کیفیت که گذر کنیم به این موضوع میرسیم که آیا اصلا ما عکاسی بلدیم ؟ یا اگر بلدیم چگونه عکس های بهتری بگیریم.
خوب ما در سامانه چاپ آنلاین عکس اپ در ادامه این پست به شما چندین روش عکاسی با موبایل را آموزش می دهیم تا برای همیشه بد عکس گرفتن را فراموش کنید و همه جا بگویند که شما بهترین عکاسی هستید که می شناسند.

عکاسی با تلفن همراه

1- بیشتر عکس بگیرید:

عکاس های حرفه ای برای اینکه یک عکس خوب از سوژه خود داشته باشند چندین عکس از آن می گیرند شاید گاهی بیش از 100 عکس از زوایای مختلف بگیرند تا یکی یا چند عدد از این عکس ها مطلوب باشد و در آخر بهترین عکس را انتخاب می کنند.
شما نیز باید تعداد شات های خود را از سوژه بالا ببرید تا به یک نتیجه مطلوب برسید و آن را انتخاب کنید.

عکاسی با تلفن همراه

2- تنظیمات دوربین گوشی خود را یاد بگیرید :


فرقی ندارد گوشی شما قدیمی باشد یا جدید تمامی تلف های همراه که دوربین عکاسی دارند یک سری تنظیمات مانند تنظیمات نور , نوع فوکوس , نوع عکاسی یا فیلمبرداری , کیفیت عکاسی یا فیلم برداری , انواع فیلتر و تنظیمات دیگری که بستگی به کمپانی سازنده دارد.
شما باید تمامی آن ها را یاد بگیرید تا بتوانید بهترین تنظیمات را بیابید.
 

عکاسی با تلفن همراه

3- نرم افزار های دیگر عکاسی را امتحان نمایید :

در اپ استور (فروشگاه نرم افزار) گوشی خود کاوش کنید و نرم افزار های دوربین را بیابید و آن ها را روی گوشی خود نصب کنید هر کدام از این نرم افزار ها به شما قابلیت های خاصی می دهند که شاید گاه نرم افزار اصلی گوشی شما آن امکانات را در اختیار شما قرار ندهند پس بگردید و چند نرم افزار قوی عکاسی برای گوشی خوب پیدا کنید و با آن ها شروع به عکاسی نمایید.

عکاسی با تلفن همراه

4- استفاده از نور خورشید در عکاسی :

تابش مستقیم نور خورشید بر دریچه دوربین عکس شما را خراب میکند , اگر می خواهید عکس های سایه دار یا سایه نما بگیرید باید سعی کنید زاویه دوربین و زاویه تابش نور خورشید به گونه ای باشد نور خورشید به سوژه شما بتابد نه به دریچه دوربین و گفتن این نکته ضروریست که وقتی در نور خورشید عکاسی می کنیم عکس های مطلوب تری میگیریم پس سعی کنید از نور خورشید به درستی در عکس های خود استفاده کنید تا نور خورشید هم رنگ های بی نظیری به عکس های شما اضافه کند.

عکاسی با تلفن همراه

5- لنز دوربین را تمیز نگه دارید :

همیشه یکی از فاکتور های اصلی عکاسی تمیز بودن لنز است و یکی از دلایل بد بودن عکس های ما کثیف بودن لنز دوربین تلفن همراهمان است.
قبل از شروع عکاسی حتما لنز دوربین را نگاه کنید و مطمئن شوید که بر روی آن گرد و غبار یا اثر انگشت نباشد چون همین موضوع میتواند عکس شما را یا تار کند یا بی کیفیت پس لطفا در هنگام عکاسی تمیز باشد.

عکاسی با تلفن همراه

6- عکس های خود را ویرایش کنید :

تمامی عکس های زیبایی که میبینید ویرایش شده هستند حتی حرفه ای ترین عکاسان هم عکس هایشان نیاز به ویرایش دارد پس از همین امروز بگردید و یک ویرایش گر خوب روی گوشی خود نصب کنید و بعد از عکاسی عکس های خود را ویرایش کنید البته زیاد ویرایش نکنید که عکس از حالت طبیعی خارج نشود یا به قول قدیمی ها از آنور بام نیوفتید.


تمام شد شما با به کار گیری همین 6 مورد می توانید یک عکاس حرفه ای با تلفن همراه شوید.