پاسپارتو چیست ؟

کلمه پاسپارتو از زبان فرانسوی برداشته شده و به مقوایی که بین اثر هنری یا عکس و شیشه قرار می گیرد گفته می شود . پاسپارتو برای تاکید بیشتر به اثر و محافظت اثر از رطوبت و خمشدگی و سایر چیز های مخرب که می تواند اثر ما را نابود کند.


ویژگی های پاسپارتو

همانطور که در بالا گفتیم پاسپارتو باعث می شود که مخاطب توجه بیشتر به اثر بکند و در اصل با پاسپارتو کردن اثر شما تاکید بیشتر به آن می کنید.
پاسپارتو از اثر شما در برابر لطمات احتمالی محافزت می کند چرا که با فاصله ای که بین اثر و شیشه قاب می اندازد از چسبیدن عکس به شیشه قاب عکس جلو گیری می کند و همچنین از ورود رطوبت به فضای داخلی قاب عکس نیز جلو کیری می کند و تمامی راه های ورود هوا به فضای داخلی قاب عکس را می بندد.

قاب عکس پاسپارتو


رنگ پاسپارتو

یکی از مزیت های پاسپارتو این است که شما می توانید رنگ آن را به دلخواه خود انتخاب کنید . اما پاسپارتو سفید به دلیل اینکه رنگی خنثی می باشد و با همه رنگ ها سازگاری دارد اکثر افراد از پاسپارتو سفید اتفاده می کنند.
اما شما می توانید به سلیقه خود و با تبعیت از تم رنگی اثر رنگ پاسپارتو قاب خود را انتخاب نمایید برای مثال شما از یک منظره پاییزی عکس گرفته اید و میخواهید یک رنگ هماهنگ با زمینه عکس برای پاسپارتو انتخاب نمایید باید رنگی بین نارنجی و زرد انتخاب نمایید اما باز هم به نظر ما و سایر کارشناسان بهترین گزینه برای انتخاب رنگ پاسپارتو رنگ سفید است چرا که کمترین تداخل را با اثر شما دارد و جلب توجه بیشتری برای مخاطبین شما دارد.


انواع پاسپارتو

پاسپارتو تک که جزو متداول ترین پاسپارتو های می باشد هم از نظر قیمت مقرون به صرفه است و هم جلوه و زیبایی بسیار زیادی به عکس ها و یا آثار هنری شما میدهد.
پاسپاتو دوبل , این مدل از پاسپارتو از دو عدد پاسپارتوی ساده تشکیل شده که روی هم قرار می گیرند و پاسپاتو زیرین باید بزرگتر از بالایی باشد و در بیشتر موارد رنگ این دو متضاد می باشند که باعث میشود جلوه بیشتر به اثر داده شود.
پاسپارتو تک همراه با شیار , در این مدل از پاسپارتو یه شیار یا کادری نازک دور تا دور و نزدیک به اثر بر روی پاسپاردو ایجاد شده که هم باعث زیبا تر شدن اثر و توجه بیشتر به اثر می شود.
پاسپارتو دوبل همراه با شیار , در این مدل همانند پاسپاتو دوبل دو عدد پاسپارتو با دو رنگ متضاد بر روی هم قرار می گیرند و دور تا دور یکی از آن ها که معمولا پاسپارتو رویی می باشد یک شیار یا کادر قرار دارد که بسیار زیبا و جذاب است.
پاسپارتو عمیق تک , این مدل از پاسپارتو ها از مقوا های ضخیم تر از پاسپارتو عادی درست می شوند که باعث می شود عمق بیشتری به اثر داده شود و بیشتر برای آثاری که از منظر طبیعی گرفته شده استفاده می شود.
پاسپارتو عمیق دوبل , در این مدل پاسپارتو زیرین ضخامت کمتری دارد و فقط کادر بندری را درست میکند و پاسپارتو رویی که عرض کمتری نسبت به پاسپاتو زیرین دارد با ضخامت بیشتر بر روی عکس قرار میگیرد.

قاب عکس پاسپارتو


انواع مقوای پاسپارتو

مقوا های به کار رفته در ساخت پاسپارتو معمولا 4 مدل دارند که این 4 مدل عبارتند از : متالیک که از مقوای براق تهیه می شوند , مغز رنگی که در پاسپارتو ها عمیق استفاده می شود به این شکل که رنگ مغز پاسپارتو با رنگ رویی پاسپارتو متفاوت است, مغز مشکی که این پاسپارتو ها نیز عمیق هستند و مغز آن ها به رنگ مشکی می باشد , مغز روشن که این پاسپارتو نیز عمیق است و رنگ مغز آن روشن تر از رنگ روی پاسپارتو می باشد.
در نظر داشته باشید که امروزه برای بیشتر جلوه کردن آثار هنری بیشتر از قاب های پاسپارتو استفاده می شود و توصیه ما به شما نیز این است که سعی کنید از این پس برای قاب کردن عکس های خود از قاب عکس پاسپارتو استفاده نمایید.
برای چاپ عکس و خرید قاب عکس میتوانید در عکس اپ بصورت آنلاین سفارش ثبت نمایید و بعد چاپ و آماده سازی مصحول خود را درب منزل تحویل بگیرید.