شاید این سوال در ذهن شما باشد که چگونه عکس پرسنلی بگیریم ؟ ما امروز درعکس اپ به شما آموزش می دهیم که چطور عکس پرسنلی از خود یا دیگران بگیرید و آن را چاپ نمایید.
شما برای گرفتن عکس پرسنلی به 3 چیز احتیاج دارید اولی دوربین است حالا یا دوربین عکاسی و یا دوربین تلفن همراه دومین وسیله کامپیوتر برای ویرایش تصویر گرفته شده می باشد و در نهایت سومین وسیله چاپگر برای چاپ عکس میباشد.
خوب حالا که این 3 وسیله را فراهم کردید در چند مرحله گرفتن عکس پرسنلی را برای شما توضیح می دهیم :

آموزش گرفتن عکس پرسنلی


در گام نخست  شما باید یک دیوار سفید یا یک پارچه سفید روی دیوار نصب نمایید تا پس زمینه عکس شما یک رنگ و سفید باشد و همچنین نور مورد نیاز عکس خود را باید طوری تنظیم نمایید که هیچگونه قسمت تاریکی در صورت شما یا سوژه  شما وجود نداشته باشد تا جزئیات صورت مشخص باشد.
در گام بعد که گامی بسیار مهم می باشد پوشش و ظاهر فرد مورد نظر می باشد در هر کشور قوانین مختلفی برای عکس پرسنلی وجود دارد و به طوری کلی آقایان باید یک لباس رسمی به تن داشته باشند و در کشور ما خانم های باید پوششی اسلامی و همچنین مقنعه داشته باشند همچنین از گذاشتن عینک آقتابی بر روی چشم یا هدست خودداری نمایید برای آقایان نیز مدل مو و ریش نا متعارف ممنوع می باشد.
لازم به ذکر است حالت صورت شما باید حتما تمام رخ باشد و همچنین حالت های غیر طبیعی مثل خنده , اخم و یا هر حالتی بجز حالت طبیعی چهره ممنوع است.

آموزش گرفتن عکس پرسنلی


در گام بعد یا همان مرحله سوم نوبت به عکاسی و ویرایش آن می رسد. بعد از نور پردازی و آماده کردن محل عکاسی باید به نحوی عکاسی نمایید تا فضای سفید دور سوژه زیاد باشد تا برای آماده سازی عکس برای شناسنامه یا پاسپورت به زحمت نیوفتید یا عکس خراب نشود. بعد از عکاسی شما به یک ویرایشگر عکس مثل فتوشاپ نیاز دارید تا عکس را ویرایش نمایید و عکس گرفته شده را به سایز مورد نظر خود دراورید و ویرایش های خود را روی عکس انجام دهید و آن را آماده چاپ نمایید.
در اغلب کشور ها عکس پرسنلی به سه سایز تقسیم می شود یعنی سایز های : 3*2 , 4*3 و 4*6 که سایز 4*6 در ایران برای پاسپورت به کار می رود البته در هر کشور سایز عکس پاسپورت متفاوت است.
در گام آخر شما باید عکس خود را چاپ نمایید برای این کار اگر خودتان در منزل چاپگر دارید که میتوانید به راحتی آن را به تعداد دلخواه چاپ نمایید اما اگر در خانه چاپ گر یا پرینتر برای چاپ عکس ندارید میتوانید با مراجعه به سایت ما و ورود به بخش چاپ عکس پرسنلی میتوانید عکس خود را به صورت آنلاین چاپ نمایید و ما آن را پس از چاپ برای شما ارسال نماییم.