عکاسی از کودک

 

 

 

در عکاسی از کودک داشتن بک گراند ساده الزامی است. همچنین ترکیب بندی منظم، نورپردازی نرم و رعایت کنتراست های رنگی مناسب نیز تاثیر فوق العاده ای در ثبت عکس دارند. نکته مهمی که در اینجا باید به آن توجه شود نشان دادن معصومیت کودکان در عکس ها است. در این زمینه خلاقیت عکاس و تجربه او در زمینه عکاسی از کودک بسیار مفید میباشد.

نکته مهم دیگر در زمینه عکاسی از کودک ارتباط گرفتن با اوست. قبل از عکاسی و همچنین در حین عکاسی سعی کنید با او صحبت کنید. در این صورت هم می توانید پی به شخصیت او برده و آن را در ثبت پرتره ها لحاظ کنید و هم می توانید از میزان استرسی که در کودک ایجاد میشود بکاهید.

 



برای عکاسی از کودک داشتن صبر و تحمل نکته ای که باید آن را در خود تقویت کنید. ممکن است کودک ژست هایی را که شما مد نظر دارید را به راحتی نگیرد و عکاسی شما حتی تا چند روز به طول انجامد. بنابراین صبر و شکیبایی در عکاسی از کودک میتواند کلید موفقیت شما در انجام این کار باشد.

در عکاسی از کودکان داشتن عکس العمل سریع حرف اول را میزند. بهترین ژست ها ممکن است در کسری از ثانیه به وجود آید. بنابراین سعی کنید هوشیار باشید و سرعت خود در عکاسی از کودک را بالا ببرید.

اگرچه که امروزه عکاسی از کودک در فضای باز بسیار مورد توجه است ولی در کشور ما عکاسی در استدیو مورد اسقبال بیشتری قرار میگیرد و والدین دوست دارند تعدادی عکس ژست دار از فرزندانشان داشته باشند.